YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ TARIM BİLİMLERİ DERGİSİ
Kısa İsmi: YYÜ TAR BİL DERG
YUZUNCU YIL UNIVERSITY JOURNAL OF AGRICULTURAL SCIENCES
Short Title: YYU J AGR SCI
ISSN 1308-7576

e-ISSN 1308-7584

Ana Sayfa
Yayın İlkeleri
Telif Sözleşmesi
Tüm Sayılar
Makale Takibi
İletişim
Linkler
Duyurular
PDF yazdır
Van İli Kentsel Alanda Ailelerin Otlu Peynir ve Süt Ürünleri Alım ve Tüketim Davranışları

Araştırma Makalesi/Article

Kasım ŞAHİN, Seval ANDİÇ, Şule KOÇ

Geliş Tarihi: 19.07.2001
Sayfa: 67-73

Özet: Bu araştırmada Van ilinde 196 aile ile anket çalışması yapılmıştır. Ailelerin sosyo ekonomik durumları ve süt ve süt ürünleri alım ve tüketim davranışları incelenmiştir. Van ili kentsel alanda ailelerin aylık ortalama süt ürünleri tüketimleri 17.5 kg açık süt, 4.6 kg pastörize süt, 14.7 kg yoğurt, 1.6 kg Beyaz peynir, 0.5 kg Kaşar peyniri, 0.3 kg Tulum peyniri, 5.9 kg Otlu peynir, 1.3 kg tereyağı ve 1.1 kg çökelektir. Süt ürünlerini satın alırken tüketicilerin dikkat ettikleri en önemli kriterler tazelik, fiyat ve hijyendir.

Anahtar kelimeler: Otlu peynir, süt ürünleri, tüketim

Families Behaviour of Purchase and Consumption of Herby Cheese and Dairy Products in Urban Area of Van Province

Abstract: In this research 196 families were surveyed in Van Province. Socio-economic situations and purchase and consumption behaviours of dairy product of families were investigated. Monthly averages of dairy products per family in urban areas of Van province were calculated as 17.5 kg fresh milk, 4.6 kg pasteurised milk, 14.7 kg yogurt, 1.6 kg white cheese, 0.5 kg kosher cheese, 0.3 kg cheese (incased in a skin), 5.9 kg Herby cheese, 1.3 kg butter and 1.1 kg çökelek (cheese made of curds). The most outstanding criteria of consumers’ purchase of dairy products were freshness, price and hygiene of products.

Key words:
Herby cheese, dairy products, consumption

Makale Metni (PDF) PDF

Acrobat Reader

Makalenin tam metin olarak (PDF Formatında) okunabilmesi için Adobe Acrobat Reader programı gerekmektedir. Programı indirmek için aşağıdaki logoya tıklayınız.

Adobe-Reader

kişi online